Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh komunikační strategie pro značku Telstar
Krusberská, Daniela ; Žaludová, Šárka (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
V této práci jsou aplikovány poznatky z oblasti marketingové komunikace a navrženy nástroje komunikačního mixu s využitím nových trendů jako součást konceptu komunikační strategie. Konečnému návrhu marketingové komunikace firmy předchází analýza obecného, oborového a vnitřního prostředí firmy a zhodnocení současného stavu.
Argumentace a přesvědčování v televizní debatě: případová studie Otázek Václava Moravce
Jelínková, Barbora ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce přináší vlastní výzkumný postup zkoumání řečových útvarů. Zabývá se zkoumáním televizní politické debaty. Použitou metodu lze charakterizovat jako uspořádanou hermeneutickou analýzu politického diskurzu. Analyticko-filosofickým přístupem (např. využitím teorie maxim, hodnocením ilokucí, nebo rozborem argumentů až po ověřování jejich pravdivosti) dokáže blíže stanovit nejen objektivní fakta debaty, ale také též některé osobní vlastnosti řečníků. Ke zkoumání textu byly využity teoretické poznatky uznávaných autorů (J. Austina, K. Bayera, T. A. van Dijka, N. Fairclougha, H. P. Grice, J. Habermase, J. Krause, G. N. Leeche, J. R. Searla a dalších). Kromě literárního přehledu zahrnuje práce argumentaci k volbě metody, výběr pořadů, přepis debat z obrazového záznamu, úpravu textu do analyzovatelné podoby a metodiku zkoumání. Podle ní je navržen vlastní komunikační model pořadu, provedena analýza diskurzu pořadu jako celku, zkoumán styl a analyzována argumentace vybraných účastníků a konečně provedeno jejich souhrnné hodnocení. V diskuzi na závěr jsou dosažené výsledky porovnány s hodnocením podle metodiky BBC používané výzkumnou organizací Media Tenor pro Českou televizi.
Návrh komunikační strategie pro značku Telstar
Krusberská, Daniela ; Žaludová, Šárka (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
V této práci jsou aplikovány poznatky z oblasti marketingové komunikace a navrženy nástroje komunikačního mixu s využitím nových trendů jako součást konceptu komunikační strategie. Konečnému návrhu marketingové komunikace firmy předchází analýza obecného, oborového a vnitřního prostředí firmy a zhodnocení současného stavu.
Argumentace a přesvědčování v televizní debatě: případová studie Otázek Václava Moravce
Jelínková, Barbora ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce přináší vlastní výzkumný postup zkoumání řečových útvarů. Zabývá se zkoumáním televizní politické debaty. Použitou metodu lze charakterizovat jako uspořádanou hermeneutickou analýzu politického diskurzu. Analyticko-filosofickým přístupem (např. využitím teorie maxim, hodnocením ilokucí, nebo rozborem argumentů až po ověřování jejich pravdivosti) dokáže blíže stanovit nejen objektivní fakta debaty, ale také též některé osobní vlastnosti řečníků. Ke zkoumání textu byly využity teoretické poznatky uznávaných autorů (J. Austina, K. Bayera, T. A. van Dijka, N. Fairclougha, H. P. Grice, J. Habermase, J. Krause, G. N. Leeche, J. R. Searla a dalších). Kromě literárního přehledu zahrnuje práce argumentaci k volbě metody, výběr pořadů, přepis debat z obrazového záznamu, úpravu textu do analyzovatelné podoby a metodiku zkoumání. Podle ní je navržen vlastní komunikační model pořadu, provedena analýza diskurzu pořadu jako celku, zkoumán styl a analyzována argumentace vybraných účastníků a konečně provedeno jejich souhrnné hodnocení. V diskuzi na závěr jsou dosažené výsledky porovnány s hodnocením podle metodiky BBC používané výzkumnou organizací Media Tenor pro Českou televizi.
Multimediální komunikace
Vondra, Zdeněk ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Skrbek, Jan (oponent) ; Jurášková, Olga (oponent)
Multimédia jsou formou sdělování informací a sdílení znalostí prostřednictvím synergického efektu paralelně propojených komunikačních rovin. Jejich hlavní uplatnění je v tvorbě komunikací coby produktů i služeb a v tvorbě uživatelských rozhraní. Hlavním cílem této disertační práce je vytvořit model multimediální komunikace pro pochopení významu a smyslu použití multimédií v komunikačním procesu. Model popisuje návaznosti prvků a parametrů multimediální komunikace v rámci vnitřního i vnějšího kontextu. Dále je cílem práce vytvořit metodiku multimediální komunikace, která slouží pro návrh, tvorbu a vyhodnocování konceptů multimediálních komunikací. Metodika je vytvořena aplikací modelu multimediální komunikace. Disertační práce vychází ve své teoretické části z analýzy různých definic a přístupů vybraných k řešení modelu multimediální komunikace. Na to navazují rozbory teorií komunikace, pojmů média, multimédia, doručovací platformy a funkce komunikace. Na teoretickou část navazuje popis výzkumu v praxi čtyřech odlišných oblastí využití multimédií. Získané poznatky jsou v následujících částech práce analyzovány za účelem vytvoření modelu multimediální komunikace a odvozené metodiky multimediální komunikace. Metodika je dále ověřena prostřednictvím případové studie a jsou formulována doporučení pro její další rozvoj. Model a metodika multimediální komunikace vytvořené v této práci prezentují ucelený pohled na problematiku multimediální komunikace jako na nástroj využitelný pro konkrétní komunikační účel. Práce tak přináší nástroj pro řešení a studium multimediálních komunikací a zároveň definuje prostor pro rozvoj metodických postupů v této oblasti.
Interpretace psané zprávy
Bečev, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Abstrakt Tato práce se zabývá možnými způsoby interpretace zprávy v textové podobě. Práce se zaměřuje na procesy, které se odehrávají v mysli čtenáře během aktu interpretování. Hlavním přínosem práce je vytvoření vlastního původního modelu interpretace, založeného na Shannon-Weaverově modelu komunikace a jeho zasazení do širšího kontextu problematiky interpretace textu. První část práce popisuje rozšířený model komunikace Shannon-Weaver a model interpretace, který mu odpovídá. Také je zde popsán model komunikace, upravený specificky pro použití při interpretaci textové zprávy, tak, aby lépe odpovídal mezilidské komunikaci. Dále jsou zde nastíněny aktuální možnosti praktického využití teorie interpretace a detailně popsán termín informační hodnoty zprávy vzhledem k autorovi, čtenáři a objektivnímu pozorovateli. V druhé části je do upraveného modelu komunikace umístěn samotný proces interpretace. Dále je zde na příkladech přiblížena teorie interpretace Umberta Eca, použitá tak, aby odpovídala zaměření práce. Tato teorie je dále rozšířena o prvky z práce D. R. Hofstadtera, Stuarta Halla a S. Peirceho. Důraz je dán na roli čtenáře při interpretaci. Ve třetí části jsou shrnuty předchozí teorie do přehledného postupu interpretace zprávy čtenářem. Tento postup je také vyjádřen pomocí grafického modelovacího nástroje. Ve čtvrté, závěrečné, části předkládám ukázku -- případovou studii, na níž ilustruji postup interpretace textové zprávy podle mého modelu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.